Makkelijker kan niet…
Bij ons is veel mogelijk en uiteraard alles bespreekbaar. Bovendien vinden wij geen enkele vraagt raar! Wij gaan er vanuit dat ieder z’n eigen vak wil uitoefenen.
In de praktijk blijkt dat veel mensen moeite hebben met de administratie of er simpelweg geen tijd voor vrij kunnen maken. Er zijn veel regels, eisen en ristricties waar rekening mee gehouden dient te worden. Het is niet gek dat veel kleine ondernemers soms door de bomen het bos niet meer zien.
Vrijburg Administraties biedt dan uitkomst.
Iedere ondernemer werkt weer anders. Ieder vak vereist een andere aanpak. Daarom is de boekhouding voor onze zakelijke cliënten zeer divers en wordt deze op maat gemaakt. In een persoonlijk gespek worden de mogelijkheden besproken en de afspraken hierover vastgelegd. Zodat ieder weet waar hij/zij aan toe is. Onderstaand een korte uiteenzetting van de diensten die wij bieden, per onderdeel. U bent vrij om te kiezen welke werkzaamheden wel of niet door ons gedaan zullen worden.
Aanlevering van stukken
Wij bieden u een aantal mogelijkheden om de aanlevering van documenten zo eenvoudig mogelijk te maken. U kunt de stukken digitaal en persoonlijk bij ons aanleveren. Digitaal gaat uiteraard via een scan over het internet. U kunt documenten gewoon per post aan ons toestuurt. En voor de persoonlijke aanlevering kun je bij ons langskomen om het te brengen.
Betalingen
Wanneer u er voor kiest om de betalingen van de crediteuren (inkopen) door ons te laten verzorgen, zullen wij de betalingen binnen de gestelde termijn uitvoeren. Dit gaat als volgt:
Het totaalbedrag van verschillende openstaande facturen worden door een automatische-incasso van uw rekening afgeschreven. Daarna kunnen wij de betalingen verzorgen van onze (tussen)rekening waarop het totaal bedrag is binnengekomen. Deze ‘verzamel-betalingen’ verwerken wij als vanzelfsprekend in uw eigen boekhouding. Op deze manier hoeven wij geen gebruik te maken van uw inloggegevens bij de bank en kunnen wij de betalingen tijdig voor u uitvoeren. In het overzicht hiernaast is uiteengezet hoe dit in zijn werk gaat.
Verkoop
Natuurlijk boeken wij de verkoopfacturen voor u. Maar het is ook mogelijk de gehele facturatie door ons te laten verzorgen. Het enige dat u hoeft te doen is aangeven waar de factuur naartoe moet en wat er op de factuur moet komen te staan. Voor het aanleveren van deze gegevens zullen wij in overleg met u als klant een zo eenvoudig mogelijk systeem bedenken. Hiervoor zijn een heleboel standaarddocumenten beschikbaar en te creëren.
Bank
Het verwerken van bankgegevens doen wij. Handmatig aan de hand van bankafschriften, maar bij voorkeur door middel van digitale bankbestanden.
Omzetbelasting
Afhankelijk van uw afspraken met de belastingdienst verzorgen wij per maand of per kwartaal de aangifte omzetbelasting en eventuele suppletie (aanvulling).
Inkomstenbelasting
Aan het einde van het boekjaar verzorgen wij de aangifte inkomstenbelasting en ontvangt u van ons de jaarstukken.
Salarisadministratie
Ook kleine ondernemers hebben (vaak) personeel. Wij verzorgen graag de loonstroken voor u, en de daarbij behorende loonbelasting- en aanverwante zaken.